Mae Ya

Mae Hong Son -kierros 2015, 7. päivä

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Mae Hong Son -kierrokseni viimeisenä päivänä kävin katsomassa kolmea vesiputousta Doi Inthanonin kansallispuistossa.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa
Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Ensiksi kävin katsomassa Mae Ya -vesiputousta, joka on Thaimaan suurimpia, mahdollisesti toiseksi suurin. Unohdin järjestelmäkamerani (Sony A5000) skootterin tavarasäiliöön, joten otin kuvat repussani olleella varakameralla (Canon S100). Vesiputoukselle oli parkkipaikalta 800 metrin kävely.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Seuraavaksi kävin Mae Klang -vesiputouksella, jonka mainostaulu väitti olevan Chiang Main provinssin kuuluisin.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Uimakieltokyltti ei haitannut lasten uiskentelua.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Hieman alempana oli paljon veden äärelle rakennettuja rantaravintoloita vai miksi näitä pitäisi kutsua.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Kansallispuiston pääportin lähialueella 1009-tiellä pysähdyin tässä buddhalaistemppelissä, jonka nimeä en nyt löydä.



Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa
Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa
Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Tämä rakennelma näyttää kiinalaiselta.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Kolmas vesiputous, jolla kävin, oli nimeltään Wachirathan. Putouksen luona näköalatasanteella oli paljon katsojia.

Mae Hong Son Loop, Doi Inthanon, Thaimaa

Kävin Wachirathanin ravintolassa syömässä ennen kuin lähdin ajelemaan kohti Chiang Maita.

Yhteenvetoa Mae Hong Son -loopin ajamisesta

Honda Click 125i:n vuokra Mr. Mechanicilta oli 280 bahtia eli 7,5 euroa per päivä. Bensaa ostin 11,5 euron edestä. En muistanut tarkemmin kilometrejä katsoa, mutta kyllä niitä yli 800 kertyi.

125-kuutioinen skootteri ei ylämäissä kovasti kiihdy, mutta en olisi paljoa lujempaa ajanut, vaikka alla olisi ollut isompi pyörä. Chiang Maista kyllä löytyy isojakin moottoripyöriä valtava valikoima Top-nimisestä vuokraamosta.



Tasaisemmalla maalla Click olisi kulkenut varmaan 100 km/h, mutta niin lujaa en tykännyt ajella, vaan tyypillinen maksiminopeuteni oli 70 km/h luokkaa.

Clickin istuin oli ilmeisesti ergonomisempi kuin Waven, jolla viisi vuotta sitten ajelin. Takapuoli ei puutunut ajossa läheskään yhtä pahasti kuin silloin. Waven manuaalivaihteistoa en kaivannut, automaatilla sain keskittyä maisemien katseluun.

Huoli selän kestämisestä pitemmillä ajomatkoilla osoittautui aiheettomaksi. Selän puolesta olen ihan kunnossa, mutta kierroksen loppuvaiheissa alkanut nuha ei ole vielä parantunut.

Mae Hong Son -kierros 2015 -aiheiset postaukset

Mae Hong Son -kierros 2015, päivät 1-2
Mae Hong Son -kierros 2015, 3. päivä
Mae Hong Son -kierros 2015, 4. päivä
Mae Hong Son -kierros 2015, 5. päivä
Mae Hong Son -kierros 2015, 6. päivä

Edellinen ja seuraava blogipostaus

Lisää samasta aiheesta

3 kommenttia

    1. Tiet olivat melko hyvässä kunnossa koko reitillä. Tien reunassa oli jonkin verran epätasaisuuksia, paikkailtua asvalttia jne., mutta tosi vaarallisia kuoppia ei ollut.

      Ruuhkia ei ollut ja satunnaisen kuorma-auton pystyi ohittamaan vuoristossakin, koska ne hyytyivät ylämäessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *