Mae Hong Son -kierrokseni viimeisenä päivänä kävin katsomassa kolmea vesiputousta Doi Inthanonin kansallispuistossa.
Ensiksi kävin katsomassa Mae Ya -vesiputousta, joka on Thaimaan suurimpia, mahdollisesti toiseksi suurin. Unohdin järjestelmäkamerani (Sony A5000) skootterin tavarasäiliöön, joten otin kuvat repussani olleella varakameralla (Canon S100). Vesiputoukselle oli parkkipaikalta 800 metrin kävely.
Seuraavaksi kävin Mae Klang -vesiputouksella, jonka mainostaulu väitti olevan Chiang Main provinssin kuuluisin.
Uimakieltokyltti ei haitannut lasten uiskentelua.
Hieman alempana oli paljon veden äärelle rakennettuja rantaravintoloita vai miksi näitä pitäisi kutsua.
Kansallispuiston pääportin lähialueella 1009-tiellä pysähdyin tässä buddhalaistemppelissä, jonka nimeä en nyt löydä.
Tämä rakennelma näyttää kiinalaiselta.
Kolmas vesiputous, jolla kävin, oli nimeltään Wachirathan. Putouksen luona näköalatasanteella oli paljon katsojia.
Kävin Wachirathanin ravintolassa syömässä ennen kuin lähdin ajelemaan kohti Chiang Maita.
Yhteenvetoa Mae Hong Son -loopin ajamisesta
Honda Click 125i:n vuokra Mr. Mechanicilta oli 280 bahtia eli 7,5 euroa per päivä. Bensaa ostin 11,5 euron edestä. En muistanut tarkemmin kilometrejä katsoa, mutta kyllä niitä yli 800 kertyi.
125-kuutioinen skootteri ei ylämäissä kovasti kiihdy, mutta en olisi paljoa lujempaa ajanut, vaikka alla olisi ollut isompi pyörä. Chiang Maista kyllä löytyy isojakin moottoripyöriä valtava valikoima Top-nimisestä vuokraamosta.
Tasaisemmalla maalla Click olisi kulkenut varmaan 100 km/h, mutta niin lujaa en tykännyt ajella, vaan tyypillinen maksiminopeuteni oli 70 km/h luokkaa.
Clickin istuin oli ilmeisesti ergonomisempi kuin Waven, jolla viisi vuotta sitten ajelin. Takapuoli ei puutunut ajossa läheskään yhtä pahasti kuin silloin. Waven manuaalivaihteistoa en kaivannut, automaatilla sain keskittyä maisemien katseluun.
Huoli selän kestämisestä pitemmillä ajomatkoilla osoittautui aiheettomaksi. Selän puolesta olen ihan kunnossa, mutta kierroksen loppuvaiheissa alkanut nuha ei ole vielä parantunut.
Mae Hong Son -kierros 2015 -aiheiset postaukset
– Mae Hong Son -kierros 2015, päivät 1-2
– Mae Hong Son -kierros 2015, 3. päivä
– Mae Hong Son -kierros 2015, 4. päivä
– Mae Hong Son -kierros 2015, 5. päivä
– Mae Hong Son -kierros 2015, 6. päivä
Moikka,
Millaisessa kunnossa tiet olivat, entä liikenne ?
MaN
Tiet olivat melko hyvässä kunnossa koko reitillä. Tien reunassa oli jonkin verran epätasaisuuksia, paikkailtua asvalttia jne., mutta tosi vaarallisia kuoppia ei ollut.
Ruuhkia ei ollut ja satunnaisen kuorma-auton pystyi ohittamaan vuoristossakin, koska ne hyytyivät ylämäessä.
Kiitos, sain paljoin vinkkejä. Lähden ajamaan viikolla 7/19