Kävin Riiassa huollattamassa autoa ja kävelyllä vanhassakaupungissa.
Riian Ford-huolto eli Inchape Motors Latvia päivitti takuuseen Fiestan moottorinohjausyksikön ohjelmiston ja oli sitä mieltä, että mitään osia ei todennäköisesti tarvitse vaihtaa. Vaikka tarvitsisikin, ensin on kokeiltava ajella päivityksen jälkeen.
Moottorinohjauksen varoitusvalo ei yllättäen olekaan syttynyt 680 km matkalla Riiasta Ventspilsiin, Palangaan ja Kaliningradiin, jonne saavuin eilen.
Riiassa on heikosti ilmaisia parkipaikkoja, mutta sain auton parkkiin 3 h ilmaiselle parkkipaikalle Hanzas-kadulle ja käveleskelin sieltä Kronvalda- ja Bastejkalna-puistojen kautta vanhaankaupunkiin ja takaisin. Käyttämäni Google Maps ja Here Maps ovat sikäli huonoja, että ne eivät näytä parkkialueita. Etsiskelen usein parkkialueita openmaps.orgin karttojen avulla, mutta siihen tarvitaan nettiyhteys.
Riian vanhaakaupunkia.
Smilsu-katu.
Ruutitorni 1300-luvulta on nykyisin osa sotamuseoa.
Riian 3 km pitkää 1800-luvun lopulla rakennettua kanavaa pitkin voi veneillä puistojen läpi. Kanaalin ylittää 16 siltaa.
Vapauden monumentti vuodelta 1935 sijaisee vanhankaupungin ja Riian uuden keskustan välisellä aukiolla.
Bastejkalns-puistoa Vapauden monumentin luona.
Bremenin musikanttien patsaan koskettaminen tuo onnea.
1200-luvulla rakennettu Riian tuomiokirkko on Latvian evankelis-luterilaisen kirkon pääkirkko.
Katunäkymä katedraalin luota.
Näkymä Audeju-kadulta.
Kurkistin Pyhän Pietarin kirkon sisälle ja siellä näytti olevan meneillään sinfoniaorkesterin konsertti.
Mustapäiden talo.
Näkymä Kramu- ja Tirgonu-katujen risteyksestä.
Matkamuistomyymälä.
Näkymä Kalku-kadulta.
Kanavaa paluumatkalla.
Kronvalda-puisto.
Yövyin Riiassa kaksi yötä 19,5 e/yö Skanste-hotellissa Riian Arenaa vastapäätä. Huoneeseen kuului oma kylpyhuone ja buffetaamiainen. Langaton netti ei toiminut ihan täydellisesti, mutta kokonaisuutena pidin hotellia Booking.com -arvosanaansa selvästi parempana.